fredag 12 november 2010

Gamla Äppellådor i massor!!

Igår var jag nere i Båstad & köpte gamla äppellådor / fruktlådor i olika storlekar, gissa om jag blev glad att hitta ett tiotal av dessa!! Så vår vovve Minja fick helt enkel vara modell & ställa upp på några bilder, & det gjorde hon med glädje med tanke på att belöningen var skinka efteråt.
..
Hon blev nästan besiken när jag plockade bort lammullet som jag lagt i lådan, hon ville ha det som sin bädd.. hmm.. får klura på det, kanske kan vara en julklapp till henne, en äppelåda med en egen lammullspläd som bädd :)

..
Massa fina lådor följde med mig hem!

Hittade lite inspiration på nätet vad man kan hitta på med gamla äppellådor, det gäller bara att ha lite fantasi & vara kreativ så kan man ha dom till mycket. Nedan bl.a. till en bokhylla.
.
Annan variant av en hylla.

Eller varför inte bara som förvaring, både snyggt & praktiskt!

Snygga även som sängbord / sidobord, bara att sätta hjul under.


Trevlig helg allihopa!

8 kommentarer:

  1. Jag måste bara säga att bokhyllan överst var ju fantastisk! VILL HA!!! Och vilken fin bild med din vovve på fårskinnet :-).

    Ha en skön helg!

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Var hittade ni äppellådorna? Tacksam för tips!

    SvaraRadera
  3. Tack, visst är bokhyllan snygg! men lådorna blir nog till förvaring tills jag hinner med annat :)

    Jonathan, äppellådorna köpte jag från en privatperson, finns tyvärr ej fler.

    SvaraRadera
  4. Fina bilder! Har själv använd äppellådor som sängbord men har bytt ut dem nu. Om någon vill köpa dem av mig får ni gärna maila på kristinaswe@gmail.com så kan ag skicka bilder m.m.!

    SvaraRadera
  5. Hej svejs
    Superhärlig bokhylla, har du mörkat dom lite eller?? Har målat mina två äpplelådor i vitt, en tog mannen till sin affär så jag har bara en kvar till kuddar, vill gärna göra en hylla i hallen... får jag låna fotot av dig och visa i min blogg?? http://tradgardsdrommarochhemmaprojekt.blogspot.com
    Julhälsningar Mari

    SvaraRadera
  6. e inne på liknande projekt och hittade då dina bilder på google bider när ja sökte på fruktlåda haha, lånade en bild och uppgav adress till din blogg, hoppas de ok.

    Ta en titt på min blogg vet ja :)

    SvaraRadera
  7. Hej! Är ute efter äppellådor, vart i båstad hittade du dessa? Skulle du vilja maila mig?
    jonna.eriksson@live.se Tack för all fin inspiration!

    SvaraRadera
  8. Hejsan! Äppellådor, vart i båstad hittade du dessa? Är så sugen på att ha en massa hemma :)

    SvaraRadera