torsdag 24 december 2009

Från oss alla till er alla En Riktigt God Jul!

Nu är granen klädd, paketen inslagna, maten förberedd & huset står i sin juleskrud. Det ligger lite snö kvar ute på marken, ute är det noll gradigt & solen skiner från & till. Lilltjejen springer & skuttar hela tiden & tänker på tomten, ritar teckningar till honom & kontrollerar ifall han ätit upp gröten som ställdes ut igår kväll.

Dagen är lång & familj, nära & kära skall träffas, julbord skall ätas, Kalle Anka skall ses, glögg & godis skall ätas & än en gång skall julbord ätas.. skinka, grönkål, prinskorvar, köttbullar, jansson, rödbetsallad, sill, varm & kallrökt & gravad lax, ostar & korvar, ris ala malta & mycket därtill .. mmmm..

Alla har vi våra egna sätt & traditioner att fira julen, detta är första julen i vårt nya hus & den skall vi njuta av lite extra. Jag önskar alla läsare en riktigt God Jul, hoppas ni får en bra dag oavsett vad den bär med sig.


I går den 23 december tog vi in julgranen & klädde den, ååh vad den lyser fint & doftar gott!

I alla fall, från oss alla till er alla, En riktig God Jul!

3 kommentarer:

  1. Önskar dig & familjen en ritkigt God Jul i ert nya hem!

    Julkramar Linda

    SvaraRadera
  2. Nej inga traditioner som fastnat ihop med mig o min sambo utan jag lever nog gärna kvar med de traditioner min mor skapat. Hoppas kunna ordna npgra nya traditioner nästa år när vi har iaf har ett mysigt kök att vara i.

    SvaraRadera
  3. God fortsättning Linda & Ika! Ika, nästa jul står du där i ditt nya snygga kök & lagar julmaten & skapar nya traditioner..

    SvaraRadera