fredag 12 mars 2010

Rostiga tunga STÅLBALKAR pryder vårt hem!

Tänkte visa en liten detalj i huset.. liten & liten, en rättså tung faktiskt! Stålbalkarna.
Jag älskar balkarna i huset! Tunga rostiga & industrialistiska, en underbar brytning mot det det ljusa & vita i huset. Jag ville inte att vi skulle klä in dem, nope! Jag ville heller inte vi skulle måla dem, nope! Utan dom skall var precis som dom är!

Så här såg dom ut när dom kom..

Men kanske lite för långa så dom fick kapas lite för att passa in..

Huset i genomskärning, här ser man hur dom 2 balkarna i huset är placerade.

Så här ser det ut idag när dom är på plats & huset är inrett!

Skulle det vara att vi tröttnar på balkarnas utseende nån dag så kan man ju alltid måla eller klä in dem i efterhand.

Men än så länge så gillar jag dom fortfarande skarpt! Passar bra i hop med det handslagna golvteglets röda färg.



Fin brytning mot det ljusa & lugna i huset tycker jag.

Nehepp.. nu är det saunadags!
Trevlig helg & ett litet tips till er alla hus & inredningsinresserade, kolla in på cribdisplay http://www.cribdisplay.se/ & ta del av andras hem & passa på att dela med dig ditt eget!

1 kommentar:

  1. balkarna är verkligen skitsnygga som de är! Me like a lot!
    Kram Tanja

    SvaraRadera