måndag 15 mars 2010

Vårteckenutmaningen 3 Grönt är skönt!!

I vår trädgård börjar snödropparna vakna till liv, härligt!
Solen har skinit hela dagen idag, vilken känsla, nu går det fort, snart är all snön borta här i Vilshärad.

Ett par blygsamma snödroppar har knoppat sig, snart slår dom ut..
Det är väl verkligen ett vårtecken!

Om jag minns tillbaka i fjol så blev dom så här vackra till slut, där är dom nästa vecka tror jag! Men tänk, nu har dom i alla fall tittat fram!

Inomhus grönskar det också, en som vacker vårgrupp med tusenskönor & pärlhyacinter.
Den fick vi av ett par vänner som var på middag hos i helgen, jag tycker den är underbar! Tack Martin & Madde!

Vackert arrangemang & jag som gillar rosa, kunde i bli bättre!

Krukan är också superfin,vit / grå krackelerad med rosmotiv.

& rosa pärlor & stenar..

Det var väl en 10 dagar sen jag satte mina stockrosor på frö..

Nu har dom börjat tittat fram..

Tänk när dom blommar så här vackert framför fasaden. Ja, det gäller att ta väl hand om dem väl hela vägen för att lyckas.. jag håller tummarna!

Så mitt vårinslag 3:dje måndagen i rad handlar om grönskan.. helt underbart när det börjar blomma! Kolla gärna in dom övriga deltagarnas vårbidrag. På Humlebacken hittar ni hela listan, bara följ länken! http://humlebacken.blogg.se/2010/february/deltagarlista.html

2 kommentarer:

  1. Hej.

    Tack för att du tittade in hos mig så jag hittade hit.
    Snödroppar???

    :)

    Jag älskar dem!

    Tack för fina bilder.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  2. Herre Gud, det är så man blir tårögd!

    SvaraRadera