måndag 22 mars 2010

Vårteckensutmaning 4.

Snödropparna blir fler & snömassorna blir färre. Ja dom är så välkomna, & man blir så glad av dom. Tankarna & längtan efter dagar i trädgården blir allt större.

Inte så mycket snö kvar nu på baksidan av tomten. Jag njuter så av att se det gröna komma fram! Nu har jag varit ute & räknat pallkragar, hur många jag behöver inför vårens planteringar.

Ner i jorden i år vill jag ha, svarta & röda vinbärsbuskar, rabarber, potatis (egna till midsommar...mmm...) gräslök, smultron & jordgubbar & körsbärstomater, kanke även lite plats för rädisor & ärtskidor, ååh vad jag älskar gå runt att planera & längtar till att snart sätta igång på riktigt.

Men nu när snön börjar töa bort så var det dags att städa trädgården & det är ju ett vårtecken när man väl börjar röja. Ett stort lass fylldes innehållandes kartonger med gamla grejer som stått på altanen till stugan, julgranar som gömts under snön, presseningar & mycket därtill.
Skönt att forsla bort gammalt skräp! Men lasset kommer att gå ett antal gånger till under våren :) Tack svärfar för hjälpen!

Kolla gärna in restrerande vårtecken i hela landet, deltagarna hittar ni på Humlebackens sida, bara följ länken www.humlebacken.blogg.se/2010/february/deltagarlista.html
Jag återkommer med en utförligare rapport vad som händer här inom kort!

1 kommentar:

  1. Va många snödroppar ni har o va roligt att få börja planera lite större trädgårdsprojekt!

    SvaraRadera