onsdag 24 mars 2010

Mera Mårbacka

Mårbacka, jag älskar mårbacka pelargoner! Sovrummet först ut med att få äran att på fönsterbräderna bära dessa ljuva rosa vackra blommor! Krukorna är ett traderafynd, på nåt sätt en liten nostalgikick för mig, påminner om krukor som fanns i mitt barndomshem.
Rullgardinerna har vi också fått.. men tyvärr det blev lite fel så jag skall lämna in dom igen, ni ser högst upp på rullgardinen så skall ju "rullen vara framåt" som det var förr, ett tag trodde jag att det bara var att vända dom, men då kommer dragsnörefästningen på fel sida. Kanske ingen annan än jag som tänker på det, men rätt ska vara rätt! :)

I dag har det varit ett underbart väder, solen strålar in i varje hörn av huset & utomhus kan man känna känna den ljumna luften, härligt! Tänk att kunna sitta ute & fika.. vilken känsla..

Det spritter i hela kroppen! Värmen & våren har äntrat Vilshärad!

1 kommentar:

  1. Jag älskar också Mårbackapelargoner, men jag har mina som sticklingar så det dröjer nog ett tag till innan blomning.
    /Carin

    SvaraRadera