tisdag 10 augusti 2010

Grönt är skönt, gräset är på plats!

GRÖNT är skönt & nu är gräsmattan lagd.. En hel dags rullande, krattande & bärande & körande, ja, vi hämtade gräset själva eftersom turfman som vi beställde av har bara utkörning på tisdagar & vi behövde gräset en torsdag.. totalt gick det åt strax över 200 kvm gräs på framsidan.

Så sambon körde dit & lastade på & körde hem & lastade av..så höll han på från tidig förmiddag tills vi blev klara. Själv var jag hemma & rullade ut gräset & stod för markservicen.
Som tur var fick vi hjälp av våra föräldrar med arbetet, varmt tack ni är GULD värda!
Tack också till våra vänner som överaskande kom förbi & hjälpte till både som hundvakt, sällskap & bärhjälp.

Känns fortfarande lite ovant att titta ut genom fönstret & blicka grönt.. Utsikten från dessa fönster har över ett års tid varit svart som jorden & brunt som sanden.. Men nu.. grönt.. underbart, man går gärna förbi fönsterna om & om igen & tittar ut! :)

På baksidan av tomten växer gräset fint som vi la förra året, det var en lite större yta, strax över 300 kvm, äntligen börjar vår tomt ha förvandlats till en trädgård.

Nedan ett annat hörn i trädgården, bakom stugan.

& grönt är det även i vår del av trädgården som är en naturskog, den sköter fint sig själv..Känns skönt att inte vara så långt ifrån ett färdigställande av basen av trädgården..finliret är ju det kapitlet som är roligast, men som så klart kommer sist.

Så grönt är skönt, helt klart! Men nu fortsätter det gråa arbetet, med det menar jag gångarna, singeln skall beställas hem & markduken skall läggas ut & därpå stenmjölet. Men nu har vår semester tagit slut & vi har börjat jobba igen..så nu är det kvällar & helger som gäller..

än en gång..
To be continued

4 kommentarer:

  1. Underbart underbart underbart !! älskar dina fina gröna mattor =) om ja hade pengar & hjälp från mina anhöriga så skulle ja sälja mitt hus & bygga ett som du har ! har nog aldrig sett finare & helt enligt mina drömmar =) tack för att ja får lov & kika in här & drömma

    Mvh Anne

    SvaraRadera
  2. Jag har en utmaning på min blogg, hoppas du vill vara med.

    SvaraRadera
  3. Hann inte läsa så mycket när jag skrev min förra kommentar men nu har jag läst och erat gräsresultat är jätte fint. Själv är jag extra nöjd de dagar jag har klippt gräset på den färdiga delen av gräsmattan. Lyser så jämnt och fint...stolt!!

    SvaraRadera