söndag 23 januari 2011

Inspiration vår & sommar 2011

Så var man hemma igen efter formex mässan.. ååh vilken resa! 
Att på ett dygn kört i 11 timmar, sovit i 5 timmar ungåtts i 2 timmar & gått på mässan i 6 timmar.. det tar på krafterna men var värt varenda minut! 

Tack Katja & Micke för vi fick våldgästa & övernatta hos er..synd vi inte kunde stanna längre! Tack också till svärmor & svärfar för ni hade så god hand om vår vovve! Tack också till alla monterägare för inspiration, trevligt bemötande & för att jag fick ta bilder!
Sist men inte minst tack darling för du körde, kånkade & hakade på! Love u forever!

Var i kontakt med både event manager innan avfärd om tillstånd för fotografering samt även tillstånd från varje monterägare för sig som jag fotograferat hos.

alla bilder jag bjuder på har jag fått tillstånd att ta.
Det blev en del, så jag lägger inte ut alla i ett inlägg utan hoppas kunna bjuda på
inspiration i några inlägg framöver!

Nedan, ljust & lantligt, Vitt trä & zink.
 .

.Pasteller pasteller.. det är karameller!.

 

Älgskar ljuskronan med hornen! wow...vill ha faktor!


Nedan en monter som hade ljuvliga färger i möbler, mattor, hängare..
kommer mycket mer härifrån i fler inlägg!
.


Stort var det.. hall A, sen hall B & slutligen hall C..
Rymde över 800 monterutställare!
 


Trött i benen av allt gående.. fikapaus!
.

Kolla in denna ljuva skönhet..gammal kamin att värma vattnet i & zinkbadkar till. I övrigt var det som en takduschmodell, visar hela i ett annat inlägg.


Snygga sifoner.. ville ha hela backen med mig hem! :)
.

Återigen pasteller i möbler, kuddar, plädar, väskor m.m.
Vårigt vackert


Fransk inspirerade fönsterluckor, zinkskyltar, betongkrukor, klockor samt siffer & bokstavsschabloner


Det var allt med inspiration för denna gången!
Nu har jag en massa jobb att göra & jag bara älskar det!

K r a m  p å  e r !

12 kommentarer:

  1. Sååå många härliga bilder!
    Tack för inspirationen.
    Ha en skön söndag kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga inspirerande bilder du bjuder oss på. Tack!
    Hornlampan var verkligen häftig, tänk att horn är inne nu igen.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Tack för alla inspirerande bilder ! Kul att se för oss som inte varit där !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  4. Tack för dom mysiga bilderna kram Sussi.

    SvaraRadera
  5. Tack för hälsningen hos mig! Sängen är inte en Sebra utan det gamla originalet, en Juno.

    Vad härligt med en sväng till Formex, hoppas på det i augusti sedan, ska ju föda närsom (eg igår) så det passade inte riktigt nu ;-)

    kram Mia

    SvaraRadera
  6. Tack för titten, så kul att se eftersom jag inte var där själv i år, mycket läckra saker, den bilden med de färgade borden, vilket företag ägde den montern?? Mari.

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder, förstår att du hade en toppendag.

    Håller med älgkronan är superhäftig, men skulle nog inte passa hos mig.
    Ha re
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  8. God morgon!

    Tur att du han med ett fika paus iallafall! :)
    Så mycket fint som du visar, man blir sååå sugen på allt som man ser.
    Formexs är ju rena paradiset till alla som gillar inredning.

    Ha en fin måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder! Brukar vara en riktigt inspirationskick att besöka Formexmässan.

    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Underbart fint, alltihop.:-) Stina

    SvaraRadera
  11. Så kul att få en glimt av mässan. Mitt pastelliga jag vill bara ha den rosa soffan.

    Ha det gott!
    Katarina

    SvaraRadera
  12. Vilken leverantör hade hornlampan?
    Tack på förhand

    SvaraRadera