lördag 4 februari 2012

Bokstavstyper från ett gammalt tryckeri.

Vilken lycka när man kommer åt över 400 st.
bokstavstyper från ett gammalt tryckeri.

Dom skall jag använda som stämplar & hitta på en massa skoj med.
Jag har länge önskat gamla bokstavs & siffertyper & nu fick jag en hel byrå full.

Började med att designa om byrån & gav den hjul fr. en gammal howardsoffa
så den blir lättare att flytta. Nu blev jag sugen på få kontoret klart som skall vara på ovanvåningen, men projektmässigt så är det fortfarande garaget som gäller.

 Tjohoo, nu blir det att leka minsann :)
Så idag blev det fotografering av min nya skatt ♥

På bilderna även fasanen Frans, gamla tapetrullar,
griffeltavla & trådkorg fr. butiken, gammal koffert &
en snurrbar skrivbordsstol i trä samt glasburkar.






  Ha en fortsatt härlig helg allihopa. 
 kram


3 kommentarer:

  1. fantastiskt roligt & läckert! grattis till din nya skatt!

    Kramar Mia (som var med på julmarknaden)

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Vet inte ens om jag törs fråga, men jag gör det ändå.. Får jag köpa några typer av dig? eller vet du var det finns fler?

    Hälsningar
    Therése

    SvaraRadera