lördag 23 mars 2013

Underbar gammal barock ljuskrona

Det är så otroligt roligt när man hittar nåt man länge letat efter.
Jag har länge velat byta ut lampan ovanför matbordet,
men inte hittat just DEN lampan, förrän nu.
Underbara stora prismor och 6 armar har den här gamla barock ljuskronan,
vacker glasspira i mitten och en stor prismakula nertill. I LOVE IT,
den skall jag aldrig göra mig av med.
 
 
Ska bli kul att göra en fin dukning nu när den är på plats, kommer bli ett helt nytt intryck.
Så när jag kommit så långt så delar jag med mig en bild på det.
 



 
Nu ser vi fram emot påsken!
 
kram


6 kommentarer:

  1. Jag tror tame tusan att den är nästa lika dan som våran. Vackert med ljuskronor.
    Önskar dig en fortsatt fin helg
    kram
    AC

    SvaraRadera
  2. Meen, jag dööör såå fin! Precis den där modellen är helt underbar och stort grattis till att du lyckats få tag i en just sådan! Såå snygg och nu värker det i lamptarmen...

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  3. Underbar, jag älskar kristallkronor! Ha en fin kväll! Kram Ester

    SvaraRadera
  4. Den var så tjusig den kronan! Så lik min :) som är ett arv efter min mormor och morfar.
    Så mycket inspiration man får hos dig!
    Välkommen till oss om du vill,
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  5. Ååå, vad vacker! Kram från Australien♥ ~Pernilla

    SvaraRadera