måndag 3 augusti 2009

klinker, kakel, tegel, sjösten & så lite råspont..

Det var ett tag sen jag skrev, men det har varit fullt upp, tyvärr rök jag på en kraftig muskelinflammation i ryggen & fick nackspärr på köpet, i början kom jag inte upp ur sängen & nu går jag mer eller mindre som en robot.

Dålig tajming, då jag känner att min hjälp hade verkligen behövts nu.. Min sambo har kämpat med att måla råsponten till taket i vardagsrummet alldeles själv, bilder längre ner. Han har också fått oljat allt golvtegel så att endast vaxning & lite oljning återstår. I övrigt har kaklarna, kaklat klart i badrummet & nu håller dom på att foga, alla väggar är fogade & ett litet hörn i badrummet, resten tror jag dom gör i morgon.

På bilden nedan ser vi en del av badrummet, bastun har ännu inte fått sin panel, längst bort till vänster dusch & i mitten wc.

Taget från fönstret, en stor helkroppsspegel skall limmas i den inkaklade ramen.. Väggen till höger är där badrumsmöbeln skall stå med 2 st. tvättställ.. badrumsmöbeln letar jag fortfarande efter..

Fönster, bastu & wc & del av dusch med på bild. Golv lagt men ej fogat.

Här är råsponten helt nymålad eller nylackad, då den inte skall vara täckande vit. 120 mm bred.

Här inne i tältet slits det från morgon till kväll, du är bäst hjärtat, stor eloge till dig som du kämpar!! Tanken är att garaget skall stå där tältet står idag, men det projektet tar vi oss inte an i år.

Hallen färdigkaklad & fogad.. Oljad en gång... en gång till + vaxning så är det klart..

I morgon måndag kommer snickarna efter en lång semester, det skall bli intressant att se vad dom skall hitta på, jag tror att råsponten skall sättas upp & kanske att panelen skall sättas upp i bastun.

Har även hört ryktas om att det kommer innerdörrar i morgon & att trägolvet skall läggas i veckan samt köket skall sättas på plats, men man vet ju hur det är med rykten :) I alla fall, det får ni veta mer om nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar