söndag 16 augusti 2009

Ett händelserikt år, tillbakablickar 2008

Man glömmer snabbt hur mycket egentligen som har hänt på ett år.. I går den 15 augusti skulle egentligen vårt hus vara inflyttningsklart men det blir försenat med ett par veckor.

Tänk att förra sommaren stod man på tomten och allt som fanns var en röd liten stuga på en stor naturtomt. Mycket har hänt sen dess, vilket ni kunna följa på bloggen, man är tacksam att det värsta börjar närma sig sitt slut så man äntligen kan börja leva sitt liv i sitt nya hem.

Lägger ut lite bilder på hur det såg ut under sommaren, hösten & vintern 2008. Bilderna säger sig sjävt hur mycket arbete & tid som lagts ner på vårt hus.

Ovan, lycklig stugägare.. medveten om vilket arbete det kommer att innebära?? :)




Det var väldigt mörkt & igenväxt på sina ställen, thujorna på bilden ovan var som en mörk ridå, som om jag inte minns fel var bland det första träden som fick ge vika för motorsågen. Det var minst runt 10 st. enormt höga thujor som skapade skugga & en djungellik känsla.. huh


Här på denna kullen (bilden nedan) står det nya huset idag.
Det var en kall vinter i en stuga som inte är vinterbonad.. brr

Mycket skog överallt runtomkring stugan.. vi har halva naturskogen sparad på baksidan & resten fick ge vika för det nya huset. Man ser hur mycket träd det fanns på bilden nedan. Uppfarten gjordes om & flyttades till andra sidan tomten.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du visar lite tillbakablick. Jag har just gått igenom hela din blogg, helt imponerad över hur snyggt det blir allting! Ett sååå vackert hus, och så fina detaljer. Jag lyfter på hatten och gratuelerar. Hoppas att det snart blir klart så att ni kan få flytta in!
    Viveka på Humlebacken

    SvaraRadera
  2. Tack så hjärtligt Viveka, fantastiskt kul att höra! När vi flyttat in i huset & jag då får tid över ser jag verkligen framemot att sätta mig & bara läsa alla andras inspirerande bloggar lite noggrannare än vad jag hittils kunnat göra!

    Jag tror att kanske om 2-3 veckor får vi flytta in, men ser har vi ytterligare en massa jobb kvar, ovanvåning, trädgård, garage, uteplats..m.m. Men det skall bara bli roligt för då bor vi ju i alla fall i vårt nya hus.. man börjar tröttna på att bo i stugan.. puh! :)

    SvaraRadera