torsdag 10 september 2009

Gott & blandat! 0909010

Ytterbelysningen är på plats sen nån vecka, men vi skall köpa nya lampor då dessa är alldeles för starka, inte kul att ta bilder, blir inga bra, men jag tar nya utvändigt när vi har köpt nya lampor. Armaturerna är jag dock jättenöjd med.

Pinnarna på marken har jag haft till att börja mäta ut ungefär bredden på ingången, då det faktiskt börjar bli dags att planera en trädgård på denna sidan tomten också, puh, men först skall kompaktkollektorerna grävas ner för jordvärmen, nån vecka till tar det.


Målning av skafferiet i köket pågår, tejp här & där..

Spröjsen sattes idag, längan visar sitt rätta ansikte nu, dock saknas det fönsterbräder & takbelysning.

Nedan ser vi spröjsen i vardagsrummet, suddiga bilder idag, bättre nästa gång. Hålet i väggen är inspektionsluckan som skall på plats då vattenutkastaren kommer vara på andra sidan väggen. det kommer att vara en möbel ivägen så man inte kommer att störa sig på den i framtiden, ett ont måste bara.
Nyinköpt.. duschblandaren. Den kommer upp i morgon eller i början av nästa vecka.
Mer än så blir det inte denna gång, nu är det läggdags! natti

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du kika in på bloggen.. kan säga tt ni har jättefint än sålänge, kommer säkert bli kanon när ni är helt färdiga! Utearmaturerna ni har, är sådana jag också vill ha :-) Kommer följa din blogg!
    Annica

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Vad är det för armaturer ni har? Snyggt ljus, men jag förstår att du tycker att de är lite starka just nu.

    SvaraRadera