torsdag 17 september 2009

Vattnet har gått!!! 090916

Vattnet har gått eller kommit, i alla fall vi är med vatten!! nedan ser ni blandaren som kommit på plats, takdusch från Mora. Man väljer antingen takduschen eller 2 st. varianter på handduschen.

Saknas fortfarande högtalare & ventilationsgallret i taket samt helkroppsspegeln till höger.

Takdusch

& så var det bara att sätta på vattnet i kranen.. härlig känsla!

WC också inkopplat, till höger om wc liten hylla inkaklad.. Även duschen har en praktisk schampohylla inkaklad med den syns inte på dessa bilderna.

Lavendelpåse i tyg! Min favoritblomma, älskar doften..

Kök, diskmaskin på plats & blandaren inkopplad.. all ful skyddspapp sitter kvar på diskbänken & kylskåpet & fläktkåpan för att skydda grejerna ända tills allt är klart, men man vill ju bara riva bort allt detta fuulaa.. :) Kaklingen saknas ovanför där bänkskivan går, sen skall även hyllorna på plats då vi val att inte ha överskåp..

vatten vatten..



Även i tvättstugan har det börjats med vatten, både när det gäller att ha kopplat in pannan & tvättmaskinen, här saknas det dock en hel del. Vi väntar på jordvärmeslangen & kompaktkollektorerna. Sen skall bänkskiva på plats över tvättbänkskåpet & tvättmaskin & torktumlaren. Spana in den nyinköpta lampan.. :)

Lite bling bling i tvättstugan, en på plats & en till likadan skall vara längre in i tvättstugan, vid entrén till grovingången.. För jag har aldrig förstått mig på varför man inte kan piffa upp rum som groventré, tvättstuga... Jag inbillar mig att det blir roligare att tvätta om rummet är inbjudande, får se om jag har rätt! :)

Golvärmeinstallationen kräver sin tid & kunskap, nedan ritning över slingorna. Skafferiet är det enda stället vi inte har golvvärme i.

Vattnet är inte riktigt färdig installerat än, för vi har inget varmvatten, men imorgon fredag eller i början på nästa vecka blir det iallafall klart! Härligt!!

9 kommentarer:

  1. Snyggt badrum, vad heter kranen som ni har valt? Även nyfiken på vilket kök ni har.

    SvaraRadera
  2. Tack Viveka, ibland får man ju dra till med rubriker som lockar.. ;)

    Ika, Blandaren vi har valt heter Mora Classic, tyvärr går det inte bifoga en länk så du får googla för mer info.

    Köket är från ett lokalt snickeri i Halmstad, dom är verkligen jätteduktiga, du får höra av dig om du vill ha närmare information.

    SvaraRadera
  3. Det måste vara en härlig känsla att få in vatten i huset. Gillar er ide med kristallkroner i tvättstugan.
    Trevlig helg.
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  4. Men vilket fräscht hus!!! Både badrum, tvättstuga och kök, mycket snyggt och tänk den som hade en sådan duschhörna....

    Hösthälsn fr Mari ( obs, ny adress, fd Guldkant på Livet)

    SvaraRadera
  5. hehehe jag trodde också att det var bebis på gång när jag läste din rubrik!! hehe superkul!!

    Jättefint hus Ni bygger och fy fasen vilket stort och härligt badrum...avis..vårat blev så litet. Skulle jag någon gång i livet bygga nytt hus igen, skulle jag göra tvättstuga och badrum större:) Förstår vilket härligt projekt du är uppe i nu! Njut av tiden det är så underbart att bygga :)

    kram Linda

    SvaraRadera
  6. Va fint ni fått. Köket, badrummet, ALLT! Gillar verkligen spottarna i förra inlägget, de ska jag ha i tankarna till vårt ryggåstak.

    //Veronica

    SvaraRadera
  7. Tack även Vimsingen, Nordingången, Me and my home & Veronica! Jättekul att ni gillar det, det peppar mig, tusen tack!

    SvaraRadera