måndag 2 november 2009

Jag bland krokar, brandvarnare, hyllor, speglar m.m.!! :)

Brukar inte bjuda på bilder på mig själv, men nu när jag fastnade mitt under arbetet så bjuder jag på ett ansikte bakom bloggen..

Nu när vi har flyttat in så innebär det inte att arbetet är slut, senaste 10 dagarna har vi ägnat oss åt att packa upp lådor, bära & skruva ihop möbler, brandvarnare, krokar, speglar, lampor & hyllor som skall sättas upp & mycket mer..

Denna processen är väldigt tidskrävande så därför har jag tyvärr inte hunnit med att skriva så mycket det senaste 10 dagarna..
Jag rekommenderar alla att dubbelkolla sin brandvarnare, dessa tider känns det som högsäsong för den.

Jag tog ju mig även ett break & var en weekend i Stockholm, sen har det spökats ut barn & gröpts ur pumpor..Hela förra veckan har det även varit höstlov så då har man lagt tiden åt lilltjejen istället för att bara ägna den åt flytten & lådorna, hur mysigt som hellst! Men efter lov kommer vardagen igen, så nu packas det upp & plockas igen..

Nedan ser vi hatthyllan som är på G att sättas upp.. den blev inte lika rolig med alla jackor & vantar & mössor som täckte den, men jag har konstaterat att det måste ju synas att vi bor i huset & då blir det så! :)

Krokar i badrum sattes också upp..

Spegeln väntar på att få komma upp i hallen..

& lilltjejens rum är verkligen under construction, nu är det grejor överallt som skall placeras & hängas upp.. men, men en sak i taget. Jagar dessutom snygga gammaldags hissgardiner till bra priser!

Hyllan väntar på att bli uppsatt på väggen.. daaarling!! :) inget hundgöra här inte..

& så var Daniel från vvs idag & kopplade blandaren i tvättstugan, så nu har vi vatten precis på alla ställen som det skall va! Sista stoppet gör vvs när kollektorerna är nergrävda. Väntar på att grävis får tid, hoppas i veckan!

Så skall jag smälta ifall vi skall ha nån hylla eller några skåp ovanför bänkskivan.. det beslutet är dock ingen bråttom med.

Så som ni ser plockas & fejas det, men fortfarande är det en hel del som skall på plats & både målning & spackling har vi kvar på vissa områden, men man gör så gott man kan & hinner... Pratade förresten med köksleverantören idag, våra kökshyllor kommer om 14 dagar.. väntar & längtar!

Nu vill man vara klar med detta kapitlet, julen närmar ju sig & då blir kameran varm! Men självklart, jag älskar att gå runt & inreda huset, fast lite mycket är det just nu ;)

Puh...

2 kommentarer:

  1. Ja, den ena påminner lite om hyllan du tänkt att ha i vardagsrummet.. Ena är köpt i Danmark, andra..ja ikeas :) Tack!

    SvaraRadera