lördag 1 maj 2010

Naturen fullständigt exploderar !

Nu går det fort, naturen fullständigt exploderar, grönskande träd ger åter liv i naturen. Jag tycker det är så vacker att kunna se när alltihopa börjar grönska, balsam för själen minsann.
På bilden nedan ser vi en av björkarna framför huset som skyltar med sitt lövverk.

Även rönnens löv har framträtt, också taget framför huset.

& vad mer har hänt jo.. Sommarlivs & campingen har slått upp portarna, fullt med husvagnar överallt! Tyvärr har dock solen lyst med sin frånvaro igår & idag, men vi hoppas få se lite av den i morgon. Vilken lyx att ha tillgång till färska frallor på promenadavstånd!

Odlingslådorna har nu kommit en bra bit på vägen med målning, nedgrävning, inplastning & planteringen har påbörjats, men det blir som jag lovat en del 2 av projekt odlingslådorna, kanske i nästa inlägg.. Tyvärr har jag blivit sjuk, tappat rösten & har en jobbig hosta. Fick lite meducin utskrivet efter besöket hos doktorn idag.. Nu vill jag bara bli frisk så man kan fortsätta sina projekt & njuta utomhus av våren.

Nähäpp, mer än så blir det inte.. doktorn har ju dock ordinerat vila.. Min sambo är duktig & rensar stuprören utomhus samt tar bort gammal mossa från stugtaket...jag vill också ut... :(

i morgon kanske..

3 kommentarer:

  1. Heisann!

    Oj, dere har kommet litt lengre ut i våren enn oss i vest-Norge! Her er knoppene så vidt begynt å vise seg!

    Håper du blir snart frisk!

    Nyt resten av helgen

    Klem fra mona

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bättre nu, det är så jobbigt att tappa rösten. Så mycket man vill säga men inget som kommer ut.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Brukar titta in på din blogg ibland. Nu kan jag inte låta bli att skriva... Nostalgi blev det när jag såg bilderna från Vilshärads Camping....
    Här bodde jag i husvagn två veckor nästan varje sommar när jag var barn! ;)KUL!

    Ha det gott i våren!

    SvaraRadera