söndag 31 oktober 2010

Pinnsoffa & Lingonrishjärta

Mitt senaste fynd som vi köpte i veckan som jag blev så glad för är den gamla pinnsoffan! Tyckte det passade jättefint in i hallen. Perfekt när man skall knyta skorna eller bara vänta på någon som inte är klar. Min första tanke var att måla den vit, men när den väl kom på plats så gör den sig finast träfärgad.

Hatthyllan, köpt i Danmark.

Lingonkransen på dörren gjorde jag idag.

Satte en fårskinnspläd på pinnsoffan, det blev både fint att se på & skönt att sitta på.

Lite höstpyssel, men för den lite kreativa är det lätt gjort. Vad om behövdes för att göra lingonriskransar var tjockare ståltråd att bygga upp själva kransen med, jag valde att forma min krans till ett hjärta, men vill man hellre ha runda kransar går det lika bra. Sen behöver man även bindtråd & lingonris, så är det bara att börja binda kransen. Även några fina band att hänga upp kransen med är bra att ha.


Trevlig Söndag!

13 kommentarer:

  1. Så fin pinnsoffa! Jag har sökt en sån i över ett år. Verkar inte finnas i Finland...Får överväga en flytt västerut. H. Tant Grön (av avund)

    SvaraRadera
  2. Pinnesofaen passer utmerket i gangen din. Jeg har en slik jeg også, men har ikke tatt den i bruk enda, den må males først. Herlig med det skinnet over den, virkelig lekkert i gangen din. Veldig fint med tyttebærlyng-hjertet ditt også.

    SvaraRadera
  3. Superfint, superfint, superfint! Och huset sen... Superfint!

    Ha det finast!
    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  4. Så snyggt det vart med pinnsoffan där!
    Ha en härlig dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Tack för din kommentar inne hos mej :)

    Härliga lingonhjärtor! I LIKE!

    Ha en fin början på veckan / Ulrika

    SvaraRadera
  6. Men vilken fin blogg du har! Hur har jag lyckats missa den? Hit kommer jag definitivt tillbaka, gillar din mix i inredningen. Det dr karamellstället är ju en riktig pärla värd att hålla hårt i.

    Kram M

    SvaraRadera
  7. Mysig soffa och med fårskinnet blev den extra mysig.

    Superfin hatthylla också!

    Ha en fortsatt skön kväll!
    AC

    SvaraRadera
  8. Hej! Det har varit roligt att läsa din blogg och jag kommer att fortsätta med det! Jag och min sambo har hela den lååånga husbyggarresan framför oss, men jag hoppas att det går någorlunda snabbt så man kan börja inreda =) Vedspisen, slagborden och köpmansdisken står i ett förråd och bara väntar...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Så fina hjärtan du gjort, jag blir sugen på att pyssla :)Mysigt hem du har! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Jättefin hall, och vilket fint hjärta att göra i lingonris, kanske man skulle prova sig på.

    SvaraRadera
  11. Vilken fin pinnsoffa!
    Håller med om att den passade fint med att förbli träfärgad, speciellt med fårskinnet på.
    Det är viktigt att ha något att sitta på i en hall och extra plus om man har något så snyggt som denna.
    /Thilde

    SvaraRadera
  12. Hej
    Jag undrar om du vet vem som designat soffan? Har en stol som är av samma men vet inte vem som gjort den. Skulle bli jätteglad om någon visste.

    Julia

    SvaraRadera
  13. Hej
    Jag undrar om du vet vem som designat soffan? Har en stol som är av samma men vet inte vem som gjort den. Skulle bli jätteglad om någon visste.

    Julia

    SvaraRadera