måndag 6 december 2010

Julkänslor!!

Julkänslorna börjar sprida sig allt mer i huset. I helgen tog vi in den första granen i form av en minigran, den prydde bordet tillsammans med ljus, frukter, pepparkakor & smällkarameller.

Även en minigran behöver sin julgransfot för stadga o stabilitet! Julgransfoten i detta fallet har jag konstruerat av en sten som knutits fast i foten på granen. På bilden ser vi julgranskulor som pryder dekorativt men även några gamla kakformar /mandelformar jag använer som ljustakar.

På tallrikshyllan står också ett gott vinter thé från greengate & några goda sylter till gröten.

Goda pepparkakor i burk!

I helgen hade vi julpyssel, barnen gjorde smällkarameller, julkort & mozartkulor, vi åt god mat, hade trevligt sällskap & utomhus eldade vi i vår eldkorg, det var jättemysigt se elden brinna i vinternatten! ..ja, ja..jag vet, det saknas fortfarande spröjs till altandörren :)

Så plötsligt är den här ändå.. julkänslan.. Härligt! & vilket vackert vinterlandskap vi fått.. kanske blir det en vit jul i år med! Hoppas.. Ps, läser du detta Tomten så har jag nu lagt ut min önskelista nu, bara scrolla lite längre ner så har du den på högerkolumnen..
.
K R A M


Följ min blogg med bloglovin

9 kommentarer:

  1. Underbart precis som vanligt !!! Ha de gott kram på dej

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt ni gjort!
    Ha en fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  3. Mysigt Ni har det! Jag älskar den stilen med! Och Greengate är ett av mina favoritmärken! ;) Har så mkt fint!

    SvaraRadera
  4. Sååå mycket fint och underbara bilder. Fantastiskt hus ni har!
    Ha en bra dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. hej!
    så fantastiskt fint hem ni har! underbart att titta på bloggen! hoppas allt är väl. kramar Charlotte R

    SvaraRadera
  6. Så fint du har pyntat ditt bord och tallrikshyllan ! Ser så mysigt ut ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Åh vad fina bilder! Erat hem är jättefint.. jag har suttit och kollat igenom bloggen och tycker den är helt underbar =)

    31-lådiga byrån är sååå fin!!! ♥

    Kikar snart in igen!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  8. Superfina bilder, så mysigt det ser ut! Och erat hus är underbart, sååå snyggt!!!!!

    Trevlig kväll!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Ååh tack för alla fina kommentarer! Kram!

    SvaraRadera