tisdag 14 juli 2009

Vackra Vilshärad Home Sweet Home 090714

Det är lite lugnt på byggfronten, så jag tänkte ta med er en tur till våra trakter.. Alla bilder är tagna ikväll i Vilshärad förutom vägskylten nedan som är tagen.. ja.. 2 km. hemifrån :) & så bilden på vårt hus tog jag för en vecka sen när det blev färdigputsat..

Nu närmar vi oss hem.. bara 2 km kvar.. Vilshärad.. man ser svagt hur havet möter himlen vid horisonten bakom skylten.

På våran kvällspromenad idag passade jag på att ta lite bilder i skälvikshamn & på stranden. Nedan följer 14 skäl varför vi valde att bosätta oss här i Vilshärad.














För oss finns det många skäl att bo här, förutom omgivningen, givetvis tomten vi hittade, så naturnära, så lugn & idylliskt, barnvänlig & med alla möjligheter för framtiden.

I bland är det väldigt jobbigt periodvis när man bygger hus, speciellt på det sättet vi bygger, där vi valt att ta alla beslut själva i projektet för att få det precis som vi vill. När bägge jobbar heltid, har barn, ett hem att sköta samt 1000 beslut att ta & se över så tar det på krafterna.
Men kvällens promenad gav oss lite nya krafter så här i slutspurten.

Nu blev vi lite sugna på att ha båt nere vid hamnen.. tänk lite kvällsfiske :) men det får tyvärr vänta lite.. nästa år kanske..

1 kommentar:

  1. Hej!

    Du är så välkommen tillbaka till min lilla blogg sen. Idag ska kameran hämtas men får inte pilla med den än, ska nämligen jobba ikväll. Hoppas det börjar ösregna så jag kan stänga tidigare ;-) Hehe...

    Krams!

    SvaraRadera