torsdag 6 augusti 2009

Vilka loppisfynd!!! hör & häpna.. :)

Lite loppisköp från den senaste veckan..

Gammalt bokskåp från 1930-talet, denna bild är lånad från sköna hem, men skåpet vi köpt är likadant men lite mörkare i träet samt att den förra ägaren har målat det invändigt med en röd nyans, funderar om jag skall måla om det & i såfall hur eller om det skall vara som det är.
Skåpet är uppbyggt i sektioner & har väldigt fina gamla glas i luckorna.
När vi köpte skåpet sa auktionutroparen att det var ett medicinskåp men, med googles hjälp kom jag fram till att det är ett bokskåp.
Skåpet ovan såldes på wigerdals värld för 10.000:-!!
I går fyndade jag en matsalgrupp, bord, 2 iläggsskivor, 8 stolar & ett skåp.
P.g.a utrymmesskäl la jag i går kväll ut en annons på blocket, nu är det sålt.
Nu får jag börja jaga nya möbler... kul kul!








& en liten kaffekvarn tiggde jag på köpet när jag köpte möblerna & den behåller jag så jag orkar mala på :)

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag är på jakt efter ett bokskåp och såg ditt inlägg. Jag bara måste fråga om du kan tänka dig att sälja bokskåpet? Maila isåfall sandranordenborg@hotmail.com

    SvaraRadera